Group Product Marketing Manager – ATE Business Group + Marketing/Business Manager - Advantest CTO Team (m/f/d)

Advantest • Böblingen

  • Vollzeit

Böblingen

Deine Aufgaben

In this double role as the Group Product Marketing Manager for Automated Test Equipment (ATE) in the ATE Business Group and the Marketing/Business Manager within the Advantest CTO Team, the to be hired person will report to the ATE Business Group EVP who is also the Advantest CTO. He/she will play a pivotal role in defining the overall marketing strategy, product positioning and business development for our cutting-edge solutions. His/her leadership and strategic guidance will be instrumental in driving the success of the ATE Business Group. He/she will also manage the “applied” technology life cycle as the Marketing/Business Manager within the Advantest CTO Team.

Job Description:

1. Market Strategy and Planning:

  • Support the development and implementation of a comprehensive product marketing strategy for ATE solutions in the semiconductor test industry.
  • Participate in market analysis, competitive research and customer insights to identify opportunities and challenges.
  • Establish and maintain an “executive network” to key partners and customers.

2. Product Portfolio Management:

  • Work closely with BU Product Marketing, R&D and Engineering teams to define the product roadmap and help to prioritize feature enhancements.
  • Ensure the product portfolio aligns with Advantest's vision and meets evolving customer needs.

3. Product Positioning and Messaging:

  • Support the creation and communication of compelling product positioning and messaging to effectively target key customer segments.

4. Reporting and Analysis:

  • Establish key performance indicators (KPIs) to measure the effectiveness of marketing strategies and tactics.
  • Continuously monitor and analyze market trends, sales data and customer feedback to inform decision-making.

5. Manage the “applied” technology life cycle

  • Manage the “technology development lifecycle” x-functionally as part of the CTO team together with R&D, customers and key industry experts.

Dein Profil

  • Master degree or University degree or equivalent in Marketing, Business, Engineering or a related field;
    MBA is a plus
  • Proven experience (10+ years) in product marketing and/or management in the semiconductor test industry, particularly in Automated Test Equipment
  • Deep understanding of the semiconductor test market, including trends, technologies and key players
  • Exceptional leadership and interpersonal skills, with a track record of successfully managing cross-functional teams
  • Ability to facilitate and understand highly technical discussions with experts and developers and drive cross functional teams to the best solutions
  • Ability and experience for growing an emerging business
  • Ability to run a “business” in the mid…long-term
  • Seniority to deal with executive management while technical depth for working with R&D
  • Good English communications skills (listening, written and spoken)
  • Strong communication and presentation abilities
  • Proficiency in market research, data analysis and strategic thinking.
  • Ability to translate market insights into actionable marketing plans
  • Working in an international environment, intercultural understanding
  • Self-motivated individual with desire to learn, can-do attitude, self-driven
  • Ability to travel as needed

 

Requirements (want):

  • Experience in design / bring-up of semiconductor
  • Experience with agile development (i.e. Scrum and SAFe)
  • Experience in regulated environments and processes
  • German language skills

Das bieten wir Dir

Mit uns bist Du flexibel

Das Leben lässt sich nicht vorhersagen und hält oft Überraschungen bereit. Um auf unvorhergesehene Ereignisse kurzfristig reagieren oder auch unterschiedliche Lebensphasen längerfristig planen zu können, bieten wir Dir viele Möglichkeiten, durch die Du Deine Arbeitszeit flexibel auf Deine aktuelle Lebenssituation anpassen kannst!

Mit uns bist Du bestens abgesichert

Niemand weiß, was morgen kommt. Aber wir können viel dafür tun, dass Du auf unerwartete Lebenssituationen gut vorbereitet bist. Mit betrieblicher Altersvorsorge, (bezahlten) Freistellungen, finanziellen Ausgleichszahlungen und einem breiten Versicherungsangebot kannst Du beruhigt in die Zukunft blicken.

Mit uns lohnt sich Deine Leistung

Ein attraktives Jahresgehalt, das jährlich überprüft wird, ist bei uns selbstverständlich. Darüber hinaus bieten wir Dir eine Beteiligung am Unternehmenserfolg und ein breites Angebot an finanziellen Vorteilen, die Du sehen und spüren kannst.

Mit uns geht Deine Entwicklung voran

Man lernt nie aus – ob Schüler, Student, Absolvent oder Profi. Deshalb bieten wir Dir zahlreiche Möglichkeiten, Deinen Horizont zu erweitern und Deine Karriere bei Advantest voranzutreiben.

Mit uns kannst Du fit und gesund bleiben

Wir wollen, dass es Dir gut geht. Deshalb bieten wir Dir an allen Standorten ein umfangreiches Sport- und Gesundheitsangebot, mit dem Du Dir etwas Gutes tun kannst.

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Das macht uns aus
Das macht uns aus

Jeder Einzelne leistet bei uns einen wichtigen Beitrag zum Unternehmenserfolg und trägt maßgeblich zu unserer Weiterentwicklung bei. Arbeiten bei Advantest bedeutet, Chancen zu ergreifen und mutig neue Wege zu gehen. Du möchtest mehr über die Jobs und das Miteinander bei Advantest erfahren? Unsere Mitarbeiter geben Dir Einblicke in unsere Arbeitswelt.

 

Worauf wir stolz sind

Seit 2017 vergleichen wir uns regelmäßig mit den besten Arbeitgebern in Deutschland. Auch 2021 haben unsere Mitarbeiter in der anonym und unabhängig durchgeführten Studie bestätigt: Wir sind ein Great Place to Work! Dass das so ist, verdanken wir an erster Stelle den Menschen bei Advantest. Sie zeigen jeden Tag aufs Neue Engagement, übernehmen Verantwortung und sind mit Leidenschaft bei der Sache. Darauf sind wir stolz.

Worauf wir stolz sind
Ansprechpartner
Kathrin Hinz

Kathrin Hinz

 

+49 (0) 7031.2048.392

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